Wednesday 27 June 2012

Apabenda AGAS

sejarah penggunaan nama AGAS bermula sejak zaman berzaman lagi sebenarnya. sejak belum ada budak 'agas' lagi perkataan AGAS ni dah keluar dah dan dah digunakan. AGAS ni sebenarnya kalau dicari cari dalam kamus atau wikipedia maksud dia tak lain tak bukan mestilah serangga kecil yang mengganggu. AGAS ni jenis hidup dalam hutan, jenis adventurous, dan paling penting jenis suka buat kacau. okay, itu definisi kamus dengan wikipedia. disebabkan kami menggunakan akronim AGAS, maka secara tak langsung kami perlu sadar apa sebenarnya yang dimaksudkan oleh pihak kamus mahupun pihak wikipedia tersebut.

jadi, apakejadah kami menggunakan nama AGAS sebagai komplot? apakenatijahsertafaedahnya menggunakan nama serangga kecil yang mengganggu sebagai komplot?

ceritanya macam ni, pada satu hari minggu, gua, Wewet, Pert dengan Garam pergi melancong ke Parit Raja. gua ada juga ajak Rayhan Ahmad pergi, beliau dying to go tapi dia ada kenduri tahlil katanya, kami malas pula nak mengacau hal hal kemasyarakatan orang jadi kami pun just let it be. jadi, yang pergi travel ke Parit Raja cuma gua, Wewet, dan Garam, sementara Pert menunggu ketibaan kami dekat Parit Raja.

setibanya kami di Parit Raja, gua nampak kelibat Pert depan rumah tengah khusyuk bagi 'tabligh' pada anak anak kecil. lepas pickup Pert, kami berempat bergegas ke bandor Batu Pahat untuk mencari ilham sambil melayan bachelor party stail anak jalanan atau kata lembutnya Gig. dalam perjalanan singkat tersebutlah kami  bertungkus lumus mencari nama untuk sebuah komplot yang menggerakkan kerja seni di johor khususnya di johor bahru. 

makalah, akhirnya setelah berbelas nama (kerana masa yang singkat maka tak sampai puluhan nama) yang kami cari, terkapel pula kami dengan nama AGAS. dalam banyak banyak nama, nama AGAS paling memuaskan hati semua kami pada waktu tersebut. jadi dari malam tersebut kami gunakan nama serangga kecil yang mengganggu tersebut sebagai nama komplot kita. he he. 

sejak dari malam tu, gua duk memusing cuba memikir akronim yang paling cun untuk diletak pada AGAS dan akhirnya adalah juga satu yang terlintas. AGAS : Anak-anak dahaGA Seni, kalau tak cun pun lantaklah gua peduli apa. he he 

ciao

p/s : sori dohh terpanjang, lepas gian menulis. he he

5 comments:

  1. uishh... canteek sangat lar tuh akronimnya. lebih baik dikekalkan.

    ReplyDelete
  2. wah korang...banyak nak menulis... tong-geng sepi jer..mende..hahahhaa...

    tahniah lah agas:)


    babi betulla kalau ada word verification ni..ngeja pun belum tentu btul..hahaha

    ReplyDelete
  3. agas comel, kecik molek je,,tapi penuh muslihat! hmm,,

    ReplyDelete
  4. ingat kan bebudak tanjung agas tadi ...

    ReplyDelete